اسبک خودرو و اجزای آن منتقل کننده حرکت میل‌سوپاپ یا میل‌ بادامک به سوپاپ هستند و نقش مهمی در موتور خودرو ایفا می‌کنند .سعی میکنیم در انتهای صفحه نقش این قطعه را که در خودروهای بنزینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند توضیح دهیم تا جایگاه اسبک خودرو را در موتور و نقش آن‌ها در فرایند تامین نیروی حرکتی خودرو را کامل متوجه شویم .


در بعضی از خودروها میل بادامک به واسطه  اسبک با انتهای سوپاپ در تماس هست . به این معنی که حرکت میل‌بادامک و بادامک‌ها از طریق این قطعه به سوپاپ‌ها منتقل می‌شود. این قطعه که اسبک خودرو ، انگشتی خودرو  یا چکشی خودرو نامیده می‌شود مانند اهرمی میان بادامک‌ها و ساق سوپاپ عمل می‌کند و حرکت چرخشی میل بادامک را به حالت ضربه چکشی بر سوپاپ‌ها اعمال می‌نماید.

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

قطعات موتوری

»

اسبک و متعلقات

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی در میان کالا ها یافت نشد
موردی یافت نشد


عیوب رایج در اسبک خودرو یا انگشتی خودرو 


اسبک خودرو  قطعات مقاوم و با استهلاک پایین هستند .این قطعه معمولا قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود .  اسبک مانند بسیاری دیگر قطعات موتور ، در برابر نقص روغن‌ کاری خودرو ، بالا رفتن حرارت ، افزایش اصطکاک و سایش ضعیف است و  دچار مشکل می‌شود .


مواردی که ممکن است برای اسبک اتفاق بیافتد

برای  جلوگیری از نقص در عملکرد این قطعات و حفظ سلامت آن‌ ها باید سیستم روغن‌ کاری خودرو ، استفاده از روغن مرغوب و تعویض روغن به موقع انجام شود .


 ساییدگی بوش اسبک :

در اثر ضعف سیستم روغن‌کاری و بالا رفتن اصطکاک ایجاد می‌شود.


ترک خوردگی اسبک :

در اثر فشار زیاد به موتور و تغییرات دمایی شدید ایجاد می‌شود.



ساییدگی سر اسبک :

در اثر لقی اسبک و سایش سر آن با بادامک یا ساق سوپاپ ایجاد می‌شود.



تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :