همانطور که میدانید خودرو ها گرمای زیادی را تولید میکنند و البته موتور ها تحمل این گرمای زیاد را دارند ولی طراحان سیستم خنک کننده موتور  را طراحی کرده اند که جوگیری کنند از گرمای بیش از اندازه و از کار افتادن موتور، با استفاده از قطعات یدکی مختلفی  مثل  رادیاتور آب ، واتر پمپ ، خنک کننده روغن ، موتور فن  و دیگر قطعات که در ادامه به آن میپردازیم .وظيفه  سيستم خنک کننده موتور نرمال نگه داشتن دماي موتور است. دمايی که موتور بهترين راندمان كاري خود را دارد . 

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

خنک کننده موتور

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی یافت نشد


انواع سیستم خنک کننده خودرو

 
دو نوع سیستم خنک کننده وجود دارد:   سیستم خنک کننده هوا و   سیستم خنک کننده آب. در این نوع سیستم خنک‌کننده، گرمایی که به قسمت‌های بیرونی موتور هدایت می‌شود، توسط جریان هوا که از اتمسفر به دست می‌آید، تابش و هدایت می‌شود.

 
رادیاتور حرارت را از سیال داخل به هوای بیرون منتقل می کند و در نتیجه سیال را خنک می کند که به نوبه خود موتور را خنک می کند. رادیاتورها همچنین اغلب برای خنک کردن مایعات گیربکس اتوماتیک، مبرد تهویه مطبوع، هوای ورودی و گاهی اوقات برای خنک کردن روغن موتور یا روغن فرمان استفاده می شوند.

 
آب سرد را در رادیاتوری که هنوز داغ است نریزید زیرا ممکن است به دلیل تغییر ناگهانی دما باعث ترک خوردن بلوک موتور شود. توجه داشته باشید که اکثر خودروها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد نیاز به مخلوط 50/50 مایع خنک کننده با آب دارند، بنابراین شما نمی توانید به طور نامحدود با چیزی جز آب رانندگی کنید.
تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :