بلبرینگ چرخ  وظیفه دارد حرکت چرخشی تایر را آسان تر کند . بلبرینگ چرخ می‌تواند اصطکاک بین رینگ و تایر  را کاهش دهد تا در زمان حرکت خودرو ، چرخ‌ها دچار لرزش نشوند . ضمنا بلبرینگ چرخ  باعث میشود که  حرکت چرخ سریع‌تر صورت بگیرد و خودرو از نظر هندلینگ بهبود پیدا کند . بلبرینگ چرخ قطعه‌ یدکی  است که معمولا عمر طولانی دارد ، اما بهتر است در سرویس‌های دوره‌ای سلامت ساختار آن را مورد بررسی قرار دهیم.  قطعه مهمی به حساب می آید چون اگر امشکل پیدا کند ، هندلینگ و قدرت کنترل خودرو کاهش پیدا می‌کند و معمولا چرخ‌ها شروع به لرزش می‌کنند.

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

لوازم تعلیق

»

بلبرینگ چرخ

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی در میان کالا ها یافت نشد
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد


نشانه خرابی بلبرینگهای چرخ


 1- فرسودگی نابرابر در تایرها

 2- لقی و بازی بیش‌ازحد چرخ‌ها

 3- فرمان شروع به لرزیدن می‌کند.

4- خودرو به یک سمت کشیده می‌شود.

 5- صدای آسیاب



 آیا رانندگی با بلبرینگ چرخ خراب ایمن است؟

 خیر. در واقع اگر یکی از یاتاقان های شما فرسوده شده باشد، رانندگی می تواند بسیار خطرناک باشد، به خصوص که ممکن است باعث توقف چرخ در حین رانندگی شود . علاوه بر این، بلبرینگ چرخ آسیب دیده فشار زیادی به توپی، مفصل  و خود گیربکس  وارد می کند.



اگر بلبرینگ چرخ از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد ؟


اگر بلبرینگ چرخ خراب شود، اصطکاک بیشتری روی چرخ ایجاد می شود و چرخ شروع به لرزیدن می کند.   شایع ترین علامت خرابی بلبرینگ چرخ، صدای بلندی است که از لاستیک یا چرخ خودرو می آید. صدای آن مانند سنگ زنی فلز روی فلز خواهد بود و با سرعت بیشتر خودرو بلندتر می شود.



آیا می توانید بلبرینگ چرخ را خودتان تعویض کنید؟


تعویض بلبرینگ چرخ خود یک کار متوسط در نظر گرفته می شود که می تواند در خانه انجام شود، اما به ابزارهای مکانیکی تخصصی نیاز دارد. قبل از شروع تعمیر حتما دفترچه راهنمای سرویس خودرو خود را تهیه کرده و نوع بلبرینگ چرخی که وسیله نقلیه شما به آن مجهز شده است را شناسایی کنید.

تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :