گیربکس فرمان شامل دنده هایی است که به راننده اجازه می دهد تا ورودی های فرمان راننده را به محل اتصال و مکانیسم هایی که چرخ ها را به درستی می چرخانند، انتقال دهد و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کند که به نام جعبه فرمان معروف می باشد .جعبه فرمان و سایر اجزا دست به دست هم می‌دهند تا راننده خودرو را به مسیر دلخواه هدایت کند .کاربرد این قطعه به این صورت است که وقتی شما فرمان را به راست یا چپ می‌چرخانید , نیروی چرخشی را از شما دریافت و به دنده‌ها یا روغن و پیستون می‌دهد.

جعبه فرمان از قطعات یدکی بسیار متعددی نیز تشکیل شده است که از مهمترین آنها می توان به غربیلک فرمان، میل فرمان و پیتمن اشاره کرد. همچنین از علائم مربوط به خرابی آن نیز می توان به سفتی فرمان، خلاصی زیاد، گیج بودن فرمان، لقی دنده فرمان و غیره اشاره نمود.

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

لوازم تعلیق

»

جعبه فرمان

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد

چگونه متوجه می شوید که جعبه فرمان شما خراب است؟


سر و صدای هنگام فرمان : صداهای خراش یا کوبیدن می تواند ناشی از خرابی چرخ دنده فرمان باشد. این معمولاً نتیجه قطعات فرسوده با فضای زیاد بین آنها است. احساس اتصال: قطعات فرسوده یا آسیب دیده در چرخ دنده فرمان می توانند باعث اتصال آن شوند.

فرسوده بودن چرخ دنده فرمان باعث می شود که خودرو در هنگام کار به یک سمت منحرف شود. هنگامی که فرمان بیش از حد فرسوده شود، خودرو نیز به یک سمت کشیده می شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از اجزای دیگر فرمان، مانند اتصال یا میله های اتصال، فرسوده یا آسیب دیده نیست. 



آیا می توانید با جعبه فرمان بد رانندگی کنید؟


با این حال ، هر از گاهی ، قفسه فرمان یا گیربکس فرسوده می شود. قفسه فرمان در اصل قلب سیستم فرمان است. هنگامی که فرسوده یا کاملاً خراب می شود، توانایی هدایت وسیله نقلیه شما به خطر می افتد. اگر این اتفاق در حین رانندگی رخ دهد، می تواند بسیار خطرناک باشد

تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :