گردگیر کمک معمولا  از جنس لاستیک با کیفیت ساخته شده و دارای حالت کشسانی است از این رو در برابر فشار بالا، گرما و ضربه از مقاومت مطلوبی برخوردار است و به عنوان نوعی محافظ از ورود گردهای موجود در هوا و مایعات به داخل کمک خودرو جلوگیری به عمل می آورد.

گردگیر کمک فنر در مجموعه قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو قرار دارد.

گردگیرها وظیفه جلوگیری از ورود گرد و غبار به قطعات تحت حفاظت خود را داشته و در برخی موارد،در نتیجه وجود گردگیر کمک فنر جلو برای جلوگیری از نشستن غبار بر روی شفت اصلی کمک فنر مهم است.

یکی از دلایل اصلی آسیب رسیدن به سیستم تعلیق مخصوصا فنر و کمک فنر پاره شدن گردگیر کمک فنر جلو می باشد.


لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

لوازم تعلیق

»

گردگیر کمک

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد

علائم خرابی گردگیر


از نشانه های خرابی گردگیر می توان به مواردی چون  پاره شدن گرد گیر ، خشک شدن ، یا ترک خوردن گردگیر اشاره نمود . وجود مواردی که مطرح کردیم در خرابی گردگیر  می تواند سبب اختلال در عملکرد کمک فنر خودرو گردد و در نهایت خرابی کمک فنر را به همراه داشته باشد. خرابی گردگیر می تواند به قطعات یدکی خودرو  مربوط به خود صدمه وارد کند، 



نحوه تعویض گردگیر کمک فنرها



-پیچ چرخ را شل نموده زیر اکسل عقب جک بزنید سپس زیر شاسی خرک گذاشته و چرخ را باز کنید .

-از درون صندوق عقب دو مهره روی کمک فنر را توسط آچار ۱۴ یا ۱۷ باز نموده و کمک را بیرون بکشید و در صورت نیاز آن را تعویض نموده همچنین گردگیری جدید را جایگزین کنید .

-فنر را روی کمک فنر تنظیم نموده گردگیر را جا زده , سپس واشر آهنی و بعد از آن واشر پلاستیکی را روی کمک فنر جا بگذارید

-همچنین واشر روی فنر لول را هم جا بزنید حال به کمک فردی دیگر از بالا واشر لاستیکی , واشر آهنی و مهره را تنظیم نموده و از سمت پایین یکی به سمت بالا فشار داده و نفر دیگر مهره را گیر دهد .


تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :