گیربکس وسیله ای مکانیکی لوازم یدکی خودرو  است که برای افزایش گشتاور خروجی یا تغییر سرعت (RPM) موتور استفاده می شود. شفت موتور به یک سر گیربکس متصل می شود و از طریق پیکربندی داخلی دنده های یک گیربکس ، یک حالت داده شده را ارائه می دهد . چرخ دنده ها بر روی شفت ها نصب می شوند که توسط یاتاقان های عنصر نورد پشتیبانی می شوند و می چرخند . گیربکس یک روش مکانیکی برای انتقال انرژی از یک دستگاه به دستگاه دیگر است و برای افزایش گشتاور و در عین حال کاهش سرعت استفاده می شود .   

گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی منتقل می کند . گیربکس ها می توانند سرعت ، گشتاور و سایر ویژگی های خود را تغییر دهند تا انرژی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنند . گیربکس‌ها  در دستگاه‌های مختلفی برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند.

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

گیربکس و جعبه دنده

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل


دنده و جعبه دنده چیست ؟


جعبه دنده اغلب گیربکس  نامیده می شود. جعبه‌دنده‌ها به مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها و بدنه آن‌ها اشاره دارند که بیشتر در خودروها یافت می‌شوند. گیربکس ها برای انتقال انرژی از یک منبع قدرت دوار به منبع دیگر استفاده می شوند و در خودروها، توربین ها و ماشین آلات سنگین یافت می شوند.



انواع  گیربکس 


 دستی، اتوماتیک و CVT


گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی منتقل می کند. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور و سایر ویژگی های خود را تغییر دهند تا انرژی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنند. گیربکس‌ها در دستگاه‌های مختلفی برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند


گیربکس که  به عنوان کاهنده دنده یا کاهش دهنده سرعت شناخته می شود - مجموعه ای از چرخ دنده ها است که می تواند به موتور اضافه شود تا سرعت را به شدت کاهش دهد و یا گشتاور را افزایش دهد . هر نوع گیربکس به صورت هماهنگ با یک موتور کار می کند تا به خروجی سرعت-گشتاور مورد نظر برسد.


در کل میتوان مهمترین لوازم یدکی خودرو  را گیربکس نامید .

تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :