در خودرو های انژکتوری کامپیوتر خودرو از قطعات اصلی است و وظیفه کنترل و حرکت خودرو را به عهده دارد . در کامپیوتر های خودرو تعدادی سنسور وجود دارد که اطلاعات نحوه کارکرد قطعات مختلف موتور را اطلاع می دهد .
اگر کامپیوتر خودرو به درستی کار نکند برخی از این سنسورها مختل میشوند .
سنسورهای هر بخش با ارسال اطلاعات کارکرد هر بخش به کامپیوتر خودرو کارکرد صحیح خودرو را کنترل میکنند.
 

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

قطعات موتوری

»

کامپیوتر خودرو ECU

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی در میان کالا ها یافت نشد
موردی یافت نشد


اجزای کامپیوتر خودرو :



  • مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال : این قطعات خروجی برخی سنسورها را کنترل میکنند .خروجی‌های دیجیتال H Level: در خودروهای مدرن، ECU در جرقه‌زنی شمع‌ها، باز و بسته شدن انژکتورها و روشن و خاموش شدن فن تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی است. یک خروجی دیجیتال خود هم مانند رله عمل می‌کند؛ نیروی کمی که پردازنده ارسال می‌کند، ترانزیستور خروجی دیجیتال را تقویت خواهد کرد تا نیروی بیشتری به رله فن و در نهایت نیروی بیشتری هم به فن برسد.

  • مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ : پردازنده ecu یک قطعه دیجیتال است برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ، نیازمند قطعه‌ای دیگر است.

  • فرم دهنده‌های سیگنال : برای تنظیم ورودی‌ها یا خروجی‌ها پیش از خوانده شدن (Read) استفاده می‌شوند. سیگنال کاندیشنر مداری است که سطح سیگنال‌های ورودی و خروجی را تنظیم می‌کند

  • تراشه‌های ارتباطی : چیپ‌های ارتباطی ECU، استانداردهای ارتباطی متنوعی در خودروها اجرا می‌کنند. با دیاگ کردن هر خودرو، در اسکنر کدهای مشخص نمایش داده می‌شود؛ هر کد بیانگر نقش در یک قسمت خاص از سیستم کلی است در برخی خودروها نیازی به دیاگ کردن هم نیست؛ در این مدل‌ها هنگام مشکل فنی، چراغ چک یا علائم دیگری نمایش داده میشود .

انواع سنسور در کامپیوتر خودرو :



سنسور اکسیژن
سنسور دور موتور
سنسور مپ
سنسور موقعیت دریچه گاز
سنسور اینرسی یا ضربه
سنسور دما



وظایف کامپیوتر خودرو :




نشان دادن معایب خودرو
دستور به خودرو جهت عملکرد در شرایط خاص
کنترل سوخت , سرعت و شتاب , دور موتور خودرو
ثبت سرایط خودرو با کمک سنسورها
جلوگیری از سرقت خودرو
کمک به عیب یابی خودرو
 
تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :