میل لنگ قطعه ای است که وظیفه تبدیل حرکت خطی پیستون ها را به حرکت دورانی به عهده دارد . میل لنگ توسط یاتاقان بر روی بلوک سیلندر قرار میگیرد ، میل لنگ دارای نقاط اتصال ثابت و متحرک میباشد .میل لنگ هایی که ثابت هستند توسط یاتاقان های ثابت روی بلوک سیلندر بسته میشوند و وظیفه ان ها فقط حرکت چرخشی است اما میل لنگ های متحرک هم حرکت چرخشی دارند و هم حرکت دورانی و توسط یاتاقان متحرک به شاتون وصل میشوند . شاتون نیز از طریق گژن پین به پیستون متصل می‌گردد و به این طریق حرکت رفت و برگشت پیستون که کورس پیستون نامیده می‌شود به حرکت دورانی تبدیل می‌شود. 

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

قطعات موتوری

»

میل لنگ

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
موردی در میان کالا ها یافت نشد
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد
لنگ : قسمتهایی که به قسمت انتهای بزرگ شاتون وصل شده اند و روی محور اصلی نیستند لنگ گفته میشود در موتورهای ردیفی تعداد لنگ ها با تعداد سیلندرها برابر و در موتورهای V شکل تعداد سیلندرها نصف می باشند.

بازوهای لنگ : محل اتصال لنگ ها به میل لنگ بازوی لنگ نامیده شده است

وزنه های تعادل :
جهت ایجاد تعادل در برابر نیروهای پیستون و شاتون وزنه های تعادل مورد استفاده قرار می گیرند. به طورکلی وزنه های تعادل روبروی لنگ ها قرار می گیرند.

لنگ های ثابت میل لنگ از ریق سوراخ هایی به لنگ های متحرک راه دارند و روغن موتور از این طریق به یاتاقان های متحرک میرسد .نیروی چرخش دینام , پمپ هیدرولیک فرمان , کمپرسور کولر و واتر پمپ از طریق چرخش میل لنگ و به وسیله تسمه‌ها و پولی‌ها تأمین می‌شود.

چرخ لنگر یا فلایویل در قسمت انتهایی میل لنگ بسته می‌شود که دیسک و کاور کلاچ روی آن بسته می‌شوند و نیرو را به گیربکس و سپس به چرخها انتقال می‌دهند.

جنس میل لنگ معمولا از ترکیب فولاد و کربن یا آلیاژ فولاد با فلزهایی مانند نیکل و کروم ساخته می‌شود. همچنین به منظور خنک شدن سریع این قطعه با هوا، از وانادیوم در ساخت این قطعه استفاده می‌شود.


علل خرابی میل لنگ :



مهمترین عامل خرابی میل لنگ که جز قطعات یدکی خودرو حساب می شود  استفاده از میل لنگ بی کیفیت و یا روغن کاری نامناسب و خشک کار کردن قطعات است .
استفاده از روغن غیر استاندارد
مونتاژ و حمل نامناسب
ضربه ناگهانی شاتون
لق شدن بیش از حد این قطعه در جهت افقی
ورود ذرات خارجی به روغن موتور یا کارتل
فشار نامتعادل سیلندر ها
ساییده شدن یاتاقان ها
فشار کم روغن

 

تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :