یکی از مهمترین قسمت های هر خودرویی سیستم تعلیق آن است که توسط لوازم تعلیق تامین می شود . این سیستم از اجزایی همانند سیبک، فنرها ، کمک فنر ها و اکسل عقب و...تشکیل شده است که وظیفه اصلی آن اتصال بدنه و چرخ ها به یکدیگر می باشد که خودرو را در برابر ناهمواری های جاده کنترل میکند .
سیستم تعلیق بخشی از خودرو است که مانع از انتقال ارتعاشات و تکان‌های ناشی از حرکت خودرو روی سطوح ناهموار به بدنه‌ در حال حرکت و سرنشینان می‌شود . بدنه در اینجا به معنی اتاق، شاسی و تمام متعلقات آن است.سیستم تعلیق دو وظیفه‌ اصلی دارد ؛ یکی دریافت تکان‌ها، ارتعاش‌ها و نوسان‌هایی که از حرکت در سطوح مختلف جاده به چرخ‌ها وارد می‌شود و دیگری ارتقاء عملکرد چرخ‌ها و ایجاد اصطکاک مناسب لاستیک آن‌ها با سطح جاده و در نتیجه کنترل راحت‌تر خودرو .

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

لوازم تعلیق

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
شروع  قبل 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 
بعدی  آخر 
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد


سیستم تعلیق در خودرو چیست ؟

به طور خلاصه، سیستم تعلیق خودروی شما یک شبکه محافظ از اجزای ضربه گیر مانند فنرها و دمپرها است. سیستم تعلیق خودروی شما با جذب انرژی ناشی از دست اندازهاهای مختلف جاده و سایر ضربه های جنبشی به اطمینان از ایمن و روان بودن رانندگی شما کمک می کند.


انواع سیستم تعلیق 

سیستم های فنری مدرن بر اساس چهار طرح اساسی هستند. 

 فنرهای برگ، فنرهای پیچشی، میلگردهای پیچشی و فنرهای بادی.


نشانه های مشکل در سیستم تعلیق خودرو 

برخی از نشانه های رایج که نشان می دهد سیستم تعلیق شما به کمی TLC نیاز دارد عبارتند از: ادامه جهش پس از برخورد با دست اندازها یا فرورفتن در هنگام ترمزگیری . رانش یا کشیدن به یک طرف هنگام چرخش گوشه ها. یک طرف ماشین پارک شده پایین تر از طرف دیگر نشسته است.

اجزائی که مهمترین نقش را در سیستم تعلیق و لوازم بدکی خودرو  ایفا می‌کنند. اجزائی مانند:

دمپر یا کمک فنر -رینگ و لاستیک -فنرها-سیبک-استارت-میل تعادل یا میل موجگیر-میل رابط-بوش-طبق


تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :