موتور اتومبیل به عنوان قلب تپنده‌ خودرو ،مهمترین و  اصلی‌ترین قطعه‌ ماشین  به حساب می آِید . به همین نسبت، تعمیرات آن هزینه و مشکلات بیشتری هم دارد. هرگونه اخلال در عملکرد موتور، می‌تواند باعث توقف کامل خودروی شما بشود .در نتیجه باید اطلاعات کاملی در مورد قطعات موتوری خودرو داشته باشیم . اگر بخواهیم قطعات موتوری خودرو بصورت جامع اول توضیح دهیم مثل بلوک سیلندر خودرو ، سوپاپ ،پیستون و میل سوپاپ ،قطعات کامپیوتری خودرو ، یاتاقان  یا انواع قطعات دیگر نام برد 

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

قطعات موتوری

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
شروع  قبل 
1 2 3 4 5 
بعدی  آخر 
موردی یافت نشد

قطعات موتوری قطعاتی هستند که عملکرد درست تمام آن‌ها در کنار هم به بازدهی کامل موتور منجر می‌شود ، اما اگر برای قطعه ای از این مجموعه مشکلی پیش بیاید کل سیستم از کار میافتد  در ادامه با این قطعات بیشتر آشنا می‌شوید.

سیلندر

فضای دایره ای شکل درون بلوک سیلندر است که حرکت پیستون را آسان می کند . جنس سیلندر آلومینیومی یا چدنی است. سیلندرها تعداد و آرایش‌های مختلفی در موتورهای گوناگون دارند و و بر اساس موتور چیدمان ها هم فرق دارد . 


 آرایش خطی - آرایش خطی زاویه دار- آرایش خورجینی


سرسیلندر
کاملا مشخص است که بالای سیلندر قرارا دارد و اتاقک احتراق، شمع‌ها و سوپاپ‌های دود و هوا را در خود جای می‌دهد . بخاری آب و روغن هم که وظیفه‌ خنک کردن اتاقک احتراق را برعهده دارند در این قطعه تعبیه شده‌اند. میل سوپاپ و منیفولد گاز و هوا هم در این قطعه جاسازی می‌شوند .

سرسیلندرها سه دسته دارند؛

دسته اول: سرسیلندر تکی با سرمایش آبی

دسته دوم: سرسیلندر تکی با سرمایش هوا

دسته سوم: سرسیلندر چندتایی


قطعات موتوری زیاد می باشند  اینجا بصورت کلی مابقی را توضیح خواهیم داد . 

واشر سرسیلندر -بوش سیلندر- واتر پمپ  آب را بین رادیاتور و بلوک سیلندر به گردش درمی‌آورد که مانع از جوش آوردن آن می‌شود و هنگام سرد بودن موتور، کمک می‌کند تا دمای آن هرچه سریعتر به گرمای مورد نظر برسد.

پیستون که  بخش متحرک درون سیلندر می باشد -میل‌لنگ حرکت دورانی میل لنگ است که چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد -کارتر که به محفظه‌ای گفته می‌شود که میل‌لنگ در آن قرار دارد -سوپاپ که به دو  دسته‌ سوپاپ‌های ورودی   و سوپاپ‌های خروجی  تقسیم می‌شود  و دیگر  لوازم یدکی خودرو  که در اینده کامل خواهیم کرد 
تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :