دسته موتور قطعه ای از قطعات یدکی خودرو  است که وظیفه آن  نگهداری از موتور است و نگهدارنده ای می باشد که بین موتور و شاسی و یا بین گیربکس و شاسی خودرو قرار می گیرد .

به عبارتی دسته موتور نگهدارنده ای می باشد که  موظف هستند هر حرکت بیش از میزان پیش بینی و طراحی شده در مجموعه انتقال نیرو خودرو را خنثی کنند تا قطعات دیگر در مقابل این تحرکات ازکار نیافتد.

وظیفه دسته موتور  تحمل وزن مجموعه موتور و گیربکس و همچنین دفع ارتعاشات ناشی از عملکرد موتور و یا عبور از ناهمواری ها و البته دفع نیرو گشتاوری است که موتور به هنگام کار کردن ایجاد می کند.

دسته موتور متشکل از یک بازوی مکانیکی که به یک محور عمود چرخان متصل است ، برای تبدیل حرکت دایره ای به حرکت چرخشی یا رفت و برگشتی طراحی شده است . به عنوان مثال، مداد تراش ها اغلب حاوی دسته میل لنگ هستند. برای کار با آن، باید بازو را در یک حرکت دایره ای بچرخانید.

لوازم یدکی خودرو

»

موتور ، محرکه ، تعلیق

»

قطعات موتوری

»

دسته موتور

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس
برند
مدل
شروع  قبل 
1 2 3 4 
بعدی  آخر 
موردی یافت نشد
موردی یافت نشد

وظیقه دسته موتور

دسته موتور یا پایه موتور دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد ، بخشی از ماشین شما که موتور را در جای خود نگه می دارد . از آنجایی که گیربکس و موتور شما به هم متصل هستند، برای جلوگیری از حرکت آنها به پایه هایی نیاز دارید.


انواع دسته موتور


دسته موتورها در چند نمونه مختلف ساخته می شوند

دسته موتور لاستیکی و دسته موتورهای بادی

 در بیشتر خودرو ها از نوع ساده و لاستیکی آن استفاده می شود و در برخی خودروهای خاص دیگر نمونه های هیدرولیکی و یا بادی نیز ممکن است به کار گرفته شود.

نمونه لاستیکی دسته موتور در حقیقت متشکل از دو صفحه فلزی است که یکی به موتور یا گیربکس متصل شده و صفحه دیگر به شاسی خودرو وصل می شود که لاستیکی می باشد میان آن ها قرار می گیرد که به دلیل داشتن حالت ارتجاعی تمام لرزه های مجموعه انتقال نیرو را در خود دفع می کند.



علائم بروز خرابی در دسته موتور  

دسته موتور قطعه ای نمی باشد که خرابی داشته باشد و قابل تعمیر باشد و باید در صورت هر گونه هر خرابی باید تعویض گردد .


قابل توجه ترین نشانه خرابی دسته موتور، سر و صداهای ناشی از موتور است. صداهای مخنلفی می تواند ایجاد کند ولی  نتیجه حرکت موتور و ضربه زدن به بدنه ماشین و سایر قسمت های زیر کاپوت می باشد .


دلیل مهم تعویض دسته موتور 


در صورت علائم خرابی دسته موتور باید سریعا اقدام کنید و اگر در صورت خرابی دسته موتور نتوانید برای تعویض آن سریعا انجام دهید ، ممکن است تمام قطعات ماشین شما آسیب ببیند . حرکت و جابجایی یک موتور سنگین در زیر کاپوت، می تواند به سایر اجزای خودرو ضربه بزند. به طور طبیعی، این مسئله همچنین باعث سایش و پارگی غیر منطقی موتور و حرکت آن می شود.


تاکنون هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است
برچسب ها :